Carme Capdevila, diputada al Parlament |
La resposta del conseller Lluís Recoder a les preguntes formulades al Parlament en relació al posicionament del Govern sobre la demanda del territori per a desdoblar la carretera nacional A2 no podia ser més desafortunada.
Plantejar a hores d’ara que cal “fer una reflexió sobre la construcció de vies desdoblades al costat d’autopistes de peatge”, subscrivint així les declaracions del dia 25 de novembre del director General de Transports i Mobilitat de la Generalitat, és quasi un insult a la paciència que estem tenint des de les comarques gironines.
Ara no és el moment de fer reflexions si aquestes no han de portar enlloc, ara és el moment d’exigir la represa de les obres de desdoblament i acabar amb aquest dèficit històric de les nostres comarques i l’alt preu que estem pagant en costos econòmics i en costos de vides.
El greuge comparatiu és una dada inqüestionable sobre la trista realitat en la que ens trobem: dels 780 quilòmetres totals de l’A2, els trams desdoblats entre Madrid i Catalunya suposen el 75%; entre Lleida i Tordera els trams desdoblats suposen el 74% i a les comarques gironines sols s’ha desdoblat un 8% dels seus 101,04 quilòmetres entre Tordera i la frontera francesa.
Per això ERC ha entrat en el Parlament una proposta de resolució per tal que aquest exigeixi la represa de les obres al Ministeri de Foment i, simultàniament, una proposta no de llei al Congrés dels Diputats.
Volem un posicionament clar i contundent del nostre Govern i que es deixin de reflexions. O es desdobla la carretera nacional A2 o es converteix en gratuïta l’autopista immediatament.
Els missatges que arriben són preocupants: la coincidència en el temps de posicionaments tebis del Govern, els anuncis de compensacions que Foment diu que ha de fer a la concessionària d’autopistes per la reducció de vehicles en aquesta via... ens fa témer que aquí sols hi hagi una beneficiària i que aquesta sigui l’empresa concessionària. Els perjudicats continuaríem sent els gironins i això no és admissible de cap de les maneres.